שלום חברות וחברים יקרים בקהילת הפרמקלצ'ר של ישראל,
זהו העדכון הראשון שאנו מוציאים על הנעשה בקהילתנו העולה ופורחת. בכוונתנו להוציא עדכון לכלל החברים, פעם בחודש.

אז מה היה לנו החודש?

הפנינג הפרמקלצ'ר הארצי בחוות יש מאין ואסיפת החברים הכללית

עברו כמעט שלושה שבועות מאז ההפנינג המלהיב ביש מאין (בלינקים הבאים – קצת תמונותתיעוד תחרות שירותי הקומפוסט המהוללת וקצת תמונות ממנהסדנת תנורים סולאריים של יותם קיי, הרצאה אודות יערות מאכל בהנחיית הדס הוכברג, מגדל תולעים אדומות מאת מאשה דולב וצילום של האסיפה בשני חלקים – חלק א'וב'.

כדי לשמר את הידע שהצטבר ולעזור לבאים אחרינו – יצרנו משוב קהילתי, ואם השתתפתם אנא הקדישו כמה דקות כדי לענות עליו – מוזמנים להתרשם ולהוסיף את הערותיכם למסמך. אם יש ברשותכם תמונות, וידאו, מפות חשיבה או סיכומי סדנאות – אנא שלחו אל אסף: [email protected]

קצת תמונות מההפנינג


 

תחילת עבודה של הוועד המנהל החדש

במהלך החודש האחרון, לאחר שהתאוששנו מהמסיבה בנהלל, ערכנו מספר מפגשים של הוועד המנהל החדש, כדי להכיר האחד את השני ולהחליט כיצד לעבוד ב-2012 כדי ליישם את הכיוון שהוחלט עליו באסיפה: מודל קהילתי.

בהתאם להחלטת האסיפה תכננו בעיקר כיצד לעודד ולהניע את צוותי העבודה בתחומים השונים. משימה חשובה נוספת – איך לצרף חברים חדשים שעושים פרמקלצ'ר, עם או בלי לקרוא לזה כך. במקביל התחלנו לעשות סדר על מנת לאפשר לעמותה להתחיל תהליך קבלת אישור לניהול תקין.

למי שמעוניין, פרטי התקשרות עמנו:
שושנה: 054-2279887 [email protected]
נועה: 054-5661932 [email protected]
ברק: 052-3216068 [email protected]

להצטרפות כחברים חדשים – אנא שלחו במייל חוזר שם מלא, מס ת.ז., כתובת, טלפון, דוא"ל ותחומי התעניינות + שלחו בדואר המחאה ע"ס 50 ש"ח לפקודת ארגון הפרמקלצ'ר הישראלי לכתובתנו הזמנית (עד שתיפתח תי.ד. רשמית): ארגון הפרמקלצ'ר הישראלי, שושנה בובליל ת.ד. 1282 רמת גן 52335.


תחילת עבודה בצוותים

התחלנו שיחות ומפגשים ראשונים עם מי שהביע עניין לקדם נושאים שונים של הקהילה. קבלנו כבר מספר פניות מאנשים יקרים שמעוניינים לקדם נושאים כאלה ואחרים ואנו מעודדים את כולנו למצוא כל אחד את המקום בו הוא או היא יכולים לתרום. קהילה משמעותה שכל אחד מאתנו נהנה מפעילותם של שאר חברי הקהילה, לכן אנו מכוונים לכך שכל אחד יתרום ממרצו וכשרונו כמידת יכולתו לעשייה המשותפת..

אנא הכנסו לטופס הבא ועדכנו אותנו באיזה נושא תרצו לקחת חלק או להוביל. זה יכול להיות באחד הצוותים הרשומים מטה או בנושא אחר שקרוב ללבכם.

איך עובדים הצוותים?

הרעיון בגדול הוא שכל צוות מוביל נושא מסויים ולוקח עליו אחריות מלאה: מחקר, תכנון, הכנת תוכנית לביצוע, תכנית כלכלית / תכנון המשאבים. לאחר שאלו מוכנים, מאשרים את התכנית עקרונית ותקציבית מול הוועד המנהל ולאחר אישור, מובילים את העשייה בנושא.

אנו בכובע של וועד מנהל שקיבל מנדט מהאסיפה, נתמקד באישור תקציב ליוזמות השונות במידה ויידרש, שמירה על אופי הקהילה, אתיקות ועקרונות הפ"ק, ועידוד עשייה בתחומים העיקריים שאנו מוצאים כחשובים ושהקהילה תבחר לקדם. מעבר לכך, ככל חבר אחר בקהילה התחלנו לקחת חלק בצוותים השונים שקמים בימים אלה, כ"א מאיתנו בתחומים הקרובים ללבו.

עם הזמן, וככל שתהיה מעורבות של אנשים רבים יותר, נשכלל את אופי העבודה בצוותים.

הדגש כרגע הוא להתחיל להיפגש ולהניע עשייה בשטח, לעבור מדיבורים למעשים.


כמה מילים על משאבים ועל לקיחת אחריות:

חשוב להבין שדמי החבר שנאספו מכמות החברים הנוכחית לא מכסה אפילו את העלויות השוטפות על מנת להיות מוכרים כעמותה (תשלום לרשם עמותות, לעו"ד עבור אישור מסמכים לניהול תקין, ורואה חשבון).

מימון של עלויות אלה והרחבה של הפעילות תתאפשר על ידי גיוס כספים מאירועים שנארגן, פעילות גיוס נוספות שניזום או שירותים בתשלום שהעמותה תציע לחבריה. לכן יש חשיבות גדולה לכך שכל יוזמה תגובה בתוכנית כיצד לממן / לגייס את המשאבים לבצע אותה.

לא חסרים רעיונות כרגע, חסרים אנשים שייקחו אחריות לממשם ושיבנו את היוזמות הללו על מודלים שמחזירים ומקיימים את עצמם.

השתדלנו לתת לכך דוגמא בארגון ההפנינג בנהלל שאתם רואים כאן בתמונות: הועד אישר "רשת ביטחון" של 4000 ש"ח, אך ההפנינג נבנה כך שיחזיר את ההוצאות ואף יכניס כסף לקופת הקהילה על מנת לממן את העלויות הקבועות ואולי אף יוזמות שבעדיפות הגבוהה.

בהקשר זה הערה חשובה: דמי החבר מוגדרים לשנה, אך לא מוגדר כעת האם זה עבור שנה קלנדרית או עבור 12 חודשים מיום התשלום. כך או כך מועד סיום החברות של חברים רבים חל החודש. אנו נוציא עבורם בקרוב הודעת בקשה לחידוש החברות. במקביל נבחן בעזרת צוות כלכלה ומי שירצה לעזור בחשיבה על כך, האם לנהוג כפי שמקובל בעמותות רבות המבקשות חידוש תשלום על חברות בכל שנה קלנדרית.


צוותי עבודה אפשריים:

להלן רשימת צוותים אשר אנו חושבים כי כדאי שיתחילו לפעול. מיעוטם כבר החל להיפגש, רוב רובם ממתינים לכם שתאיישו אותם בחדוות עשייה – איפה אתם רואים את עצמכם?

  • היגוי – חזון, מטרות יעדים, בחינת אופן התארגנות הולם, אופי הקהילה, דיון בשאלות עקרוניות שעולות, בגדול הרחבת הדיון ב"קהילה לאן", מעבר לועד המנהל. נשמח לשלוח למי שירצה את מסמך המודל הקהילתי שהצגנו באסיפה, שיכול לשמש כבסיס לדיון זה.
  • הכוונת מתנדבים ותיאום בין צוותי העבודה – קבלת הרצונות לקחת חלק מחברי הקהילה והפנייה לצוותי העבודה והיוזמות השונות, תיאום וסנכרון בין הצוותים.
  • ניהול תקין – יצירת תוכנית עבודה על מנת לקבל אישור ניהול תקין, סדר ברישום החברים, עבודה מול רואה החשבון וכולי.
  • כלכלה – הכנת דו"ח שנתי (עבר), בניית תקציב שנתי (עתיד), גזברות, חשיבה על מקורות מימון – שושנה התנדבה לרכז צוות זה. דרושים אנשים עם ניסיון בתפעול בנק זמן ובתקציב עמותות.
  • מורים – קידום קהל יעד המורים וקורסי פ"ק
  • פרנסה – קידום קהל המתפרנסים מפרמקלצ'ר (הצעתו של אייל ברקן למי שנכח באסיפה).
  • אינטרנט, מדיה דיגיטלית, שיווק ופרסום – טיפול שוטף בהיבטים הדיגיטליים – בניית האתר החדש לארגון, תיבת הדוא"ל ורשימות התפוצה, פייסבוק, הכנה וקידום של תכנית פרסום ושיווק. אנו מחפשים אנשים שירצו לקחת אחריות על תפעול המדיה הדיגיטלית. פגישה ראשונה של הצוות כבר נערכה בהשתתפות 3 חברי הועד ואסף צ'רטקוף, אתם מוזמנים להצטרף. התחלנו לקדם ולפתח את אתר האינטרנט, ואנו מקווים שנוכל בהמשך לעדכן אתכם באופן שוטף ולהנות מכל טוב העשייה של חברי הקהילה. בינתיים – זוהי הזמנה לחבב ולהתעדכן בדף הפייסבוק של הקהילה.
  • אירועים – החלטה על אופי ההתכנסות השנתית הארצית וארגון התכנסות 2012 + תיאום אסיפה כללית נוספת באפריל / מאי, הדרושה לניהול תקין. אפשרויות נוספות: ייזום אירועי פרמקלצ'ר אזוריים בנושאים שונים, מתחם וייצוג ישראלי בכנס הפ"ק האזורי בטורקיה ביולי 2012, אירועי עבודה משותפת (פרמה-בליץ).
  • שיתופי פעולה – עדו הרפז החל בשת"פ מול פסטיבל אקטיביזם, יש מקום לעוד רבים.
  • הרחבת השורות – אנו מונים היום כ-150 חברים מתוך אלפים שעברו את הקורס ורבים רבים מעבר לכך, העוסקים הלכה למעשה בפרמקלצ'ר מבלי לקרוא לילד בשמו, מגזרים שלמים שטרם באו לידי ביטוי.
  • יחסי חוץ – קשר עם מדינות האזור ועם העולם.
  • מחקר ופיתוח – ריכוז מאגר מחקרים ועידוד מחקר ושיתוף פעולה עם האקדמיה.

יוזמה חדשה שהוחל בקידומה – תו הפרמקלצ'ר

מאפשר לזהות את הפעילות שלכם כחלק מקהילת הפרמקלצ'ר בישראל.

  • א. באתרי אינטרנט של חברי הארגון הקשורים בפרמקלצ'ר יתאפשר להציב תו של הארגון על מנת לזהות את הפעילות שלכם כחלק מקהילת הפרמקלצ'ר. למשל, דוגמא כאן
  • ב. בפרסום אירועים, קורסים או מיזמים, דוגמא כאן
  • ג. אפשרות לשים על תעודות קורסים שאתם מעבירים את לוגו הארגון, דוגמא כאן.

הרעיון עדיין בבנייה ואנו בשלב איסוף הנתונים. איך מצטרפים לקבלת תו? המעוניינים להוסיף את התו, אנא מלאו את הטופס הבא. העדכון חשוב על מנת שנוכל לנהל מעקב שאכן המיזם, האירוע או המורה שייכים ומוכרים על ידי הארגון, ושהפעילות עולה בקנה אחד עם ערכי הקהילה. קחו בחשבון שבעתיד שימוש בתו עשוי להיות בתשלום על מנת לכסות את עלות פיתוחו, עיצובו והתפעול השוטף של המעקב אחר זה. במידה ויוחלט אכן לעשות כן הודעה על כך תצא בנפרד.


ולסיום כמה עדכונים על אירועים ויוזמות של הקהילה:

פרסמנו את מה ששלחו אלינו החודש ומניחים שיש עוד הרבה דברים שאנו לא יודעים מהם. אתם מוזמנים לשלוח אלינו עדכונים שאתם רוצים להפיץ לכלל הקהילה, אנא מלאו את הטופס הבא על מנת לעדכן אותנו בפרטי ההודעה שתרצו שנפיץ. נושאים מתאימים נצרף לעדכון הבא.

חגיגות ט"ו בשבט באדמאמא אצל גור ועירית רתם – 2-4 בפברואר, הרשמה ותיאומים במייל. פרטים נוספים בדף הפייסבוק של אדמדמא

 

סדר ט"ו בשבט ב"ורטיגו בכפר" – קיבוץ נתיב הל"ה – יום שלישי 7.2, 19:00 – לימוד משותף, 20:00 – סדר ט"ו בשבט, 21:30 – ג'אם לגוף ולנשמה, בניגון, שירה וריקוד. מוזמנים להביא פירות יבשים, פירות טריים, ירקות, מאפים, יין לבן ואדום. ההשתתפות ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מראש. תרומות לכיסוי הוצאות תתקבלנה בברכה. להרשמה: 02-9900235 לאתר כפר האמנות האקולוגי.

 

מפגשי החלפות זרעים אביביים
חווה ואדם מודיעין – שישי 2.3, לפרטים: עידן – [email protected]
תל אביב – שישי 16.3, לפרטים – נועה – [email protected]
אתם מוזמנים לארגן מפגשים נוספים מקומיים

 

קורסים במכללת פרמה, בית נחמיה – שני קורסי פ"ק, בהנחיית יונתן תפוחי / מליסה בלום, קורס גינון פ"ק בכפר, קורס גינון פ"ק עירוני בשיתוף עם "דרך היער" בגינה קהילתית מעוז אביב (ימי שני בבוקר – לפרטים – מליסה: 052-2953330), וביופאלחה עם חיים פלדמן.

פרטים נוספים באתר של פרמה

 

יוזמה למתקדמים מאת "דרך היער" – ברק, מליסה ועידית – קורס מבוא ללימודי פ"ק מתקדמים ( דיפלומה,תכנית מלמדים / חונכים) ביחד עם גלעד מרגלית יחל בפסח – פרטים: גלעד [email protected]
לאחר הפסח אנו פותחים קורס פרמקלצ'ר עירוני בגינה קהילתית מעוז אביב בתל אביב, לפרטים: ברק – [email protected]או בנייד 052-3216068.
עדכונים נוספים בדף הפייסבוק של דרך היער ובאתר האינטרנט שלנו

 

דרוש גנן אקולוגי קהילתי – "אוהב אדם ואדמה" לפרוייקט במעון אמונה בשכונת ותיקים בנתניה, פעם בשבוע לעבודה גננית בשיתוף משפחות הגן. לפרטים: דבי לרר: 052-3355679 / [email protected]

 

קורסים ואירועים ב"חווה ואדם", מודיעין – קורס פ"ק בן 13 מפגשים עם עידן אלייקים (2.3), קורס פ"ק באנגלית עם ארתורו (16.3), קורס להכרת צמחי מרפא עם ניר אברהם (4 מפגשים במרץ), ופסטיבל שורש – אירוע ט"ו בשבט לכל המשפחה ביום שישי 10.2, בשעות 11:00-18:00. כל הפרטים והרשמה באתר החווה.

 

שוק החלפות בחוות יש מאין בנהלל – כל שבת אחרונה של החודש – (28.01.2012) גם בשמש גם בגשם! 10:00-16:00 * משק 72 * חוות "יש מאין" * מושב נהלל * לפרטים לפנות למירב 054-4401918 10₪ השתתפות לאדם מעל לגיל 18, העודפים מועברים לנזקקים ומחזור! למעוניינים להצטרף לרשימת התפוצה
[email protected] | לאתר החווה

 

כנס קהילות אקולוגיות בחוות 'יש מאין' – שבת, ינואר 28, משק 72 נהלל, "חוות יש מאין", משעה 17.00 בערב. אנחנו צריכים עוד אנשים כמוכם להרחיב את משפחת הקהילות, ליצור שיתופי פעולה וחזון משותף, לקדם נושאים שחשובים לכולנו. נשמח אם תפיצו הלאה לשאר חבריכם שבעניין. לפרטים נוספים והוראות הגעה: גל 052-4550996. (ברכות לגל, גור והחברים שהאכילו והקימו השבוע כיפה גיאודזית בהתנדבות לעשרות פליטים בגן לוינסקי בת"א – לתמונות).

 

פעילויות "מסע אקולוגי" – "החבר'ה" – בברזיל זה נקרא "מאמץ משותף" – קבוצה של חבר'ה מגיעה לעזור להרים פרויקט שכבר יש לו תכנון, משאבים וסיכוי להמשיך, ליום עבודה ביחד. כרגע מתארגנים: סופשבוע עבודה מעשית בחווה אקולוגית באזור ראש פינה בשיתוף עם ננסי כץ – תאריכים 1-3.3. יום עבודה מעשית בפרויקט הפרמקלצ'ר הפלסטיני אצל מוראד בכפר מרדא (אזור אריאל) – תאריך ייקבע בקרוב. ימי עבודה בהקמת גינת פרמקלצ'ר בפרויקט "החצר הנשית" לנערות ונשים צעירות ביפו, בשיתוף עם בני ליפשיץ – תאריכים ייקבעו בקרוב. המעוניינים להשתתף או להציע פרויקטים נוספים, מוזמנים לפנות אל נועה פלד:[email protected] | 054-5661932

 

עסק חברתי למזון מקומי בגליל מחפש בעלים חדשים – לליאת טאוב יש עסק לפי אתיקות חברתיות-סביבתיות שהיא מוסרת (ולא מוכרת) עם עזרה בהתחלה וברכה גדולה להמשך. ניתן לשקול גם שותפות, אם מי שנכנס מעוניין לעסוק בצד המכירתי-שיווקי-שירותי, או הקמת קואופרטיב. לפרטים – ליאת: 054-4488588, 04-9881737, [email protected].

 

כנס הפרמקלצ'ר האזורי בטורקיה – יולי 2012 – הכנס האזורי שיהיה בטורקיה נולד בכנס העולמי האחרון בירדן, כיוזמה משותפת של המשתתפים מישראל, טורקיה, ומדינות האזור הנוספות. אנו מעודדים שתהיה נציגות ישראלית בכנס ושאנו כקהילה נתמוך בחברינו מטורקיה בהכנות להתכנסות.

לוח הזמנים המתוכנן:
1-13 קורס PDC בהנחיית ביל מוליסון וג'ף לוטון באיסטנבול.
15 – כנס רשמי
16- נסיעה להתכנסות
17-12 התכנסות הפרמקלצ'ר האזורית בכפר מרמריק

עוד פרטים כאן (תריצו תרגום של הדף לאנגלית, בקרוב המארגנים הבטיחו גם דף באנגלית)
בברכת שנת עשייה פורה,
שלכם,
שושנה, נועה וברק – חברי הועד המנהל, ארגון הפרמקלצ'ר הישראלי.

להסרה או הוספה לרשימת התפוצה אנא השיבו מייל לכתובת [email protected]

לדף הפייסבוק של הקהילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התחברות לאתר

עדיין לא חבר? הצטרף עכשיו!