חגית קירט ברט

בס"ד
נולדתי (שנת יצור 1976) וגדלתי במושב בית אלעזרי, בת זקונים למשפחה חקלאית. הורי גידלו כ 50 דונם של בוסתני עצי פרי, פרדסי הדר ומגוון ירקות בשיטת חקלאות "בעל". הורי הבינו שבריאות היבול קשורה בהכרח בפוריות האדמה ובמגוון הביולוגי. גדלתי הכי קרוב לאדמה והתנסיתי בשלל עבודות חקלאיות. למדתי לזהות ולהכיר את טעמו וסגולותיו של כל צמח בר אשר גדל בשדה.

בהמשך למדתי הדרכת טיולים ותרתי את הארץ עם קבוצות רבות של מטיילים לאורכה ולרחבה, כאשר משכו את ליבי שכבותיה הגיאולוגיות, ההיסטוריות והאנושיות (אורחות החיים בעת העתיקה) של הארץ המופלאה הזאת. את הדרכים הכרתי בעיקר לפי הצמחייה הנפוצה בהם.

במקביל, למדתי קורס מתכנני פרמקלצ'ר אצל טליה שניידר בעין גדי (בשנת 2002). מיד הבנתי שהגעתי לתחום ייעודי. כל הידע שהיה טבוע בי קיבל המשגה, ומכאן נפתח לי שער של תובנה כיצד באופן מעשי יכולים אנו לחיות ולגדל את גן העדן בחיינו.

תמיד נמשכתי אל המדבר ואתגר אותי להבין כיצד מיישמים פרמקלצ'ר בתנאיו הייחודיים של המדבר. במהלך שנים חקרתי את הנושא וזכיתי להצלחות מרגשות.

מאז תכננתי מערכות פרמקלצ'ר רבות. תחום הלימוד וההוראה טבעי לי ולכן מהר מאוד מצאתי את עצמי מלמדת ומעבירה קורסי פרמקלצ'ר. עמלתי בהכנסת התחום למערכת החינוך (הקמת חווה אקולוגית לימודית בבי"ס מבואות בנגב, ריכוז תחום סביבה בקרן קרב אזור דרום, כתיבת תכניות חינוכיות עבור בתי ספר וגנים גם בקרב האוכלוסייה הבדואית, השתלמויות לצוותים חינוכיים). בשנת 2007 עשיתי את קורס המורים הראשון שהתקיים בארץ, ומאז מלמדת PDC ומכשירה מתכננים רבים ונפלאים. בנוסף, תכננתי והקמתי גינות פרטיות וקהילתיות. כמו כן, מתעסקת באמנות אקולוגית, בניה באדמה, קדרות, צמחי מרפא, תזונה טבעית ועוד.

זכיתי להיות שותפה בהקמת ארגון הפרמקלצ'ר הישראלי. אני טיפוס מאוד אינדיבידואליסט שמאמין בקהילתיות. מאמינה בתיקון עולם ושיש לנו כאן תפקיד ויעוד. מאמינה בלעורר את הרצון ושיש לנו מלא כוח לעשות ולהשפיע טוב!

כיום, מתגוררת ביחד עם ערן בעלי ושלושת ילדינו האהובים, בישוב מרחב עם, אשר במרחבי הר הנגב. אנו חווים כאן חלוציות, קהילתיות והרגשה שיש עוד מלא מה לעשות..

מאמרים

שותפויות עם מורים

שותפויות עם ארגונים

גלריית תמונות

התחברות לאתר

עדיין לא חבר? הצטרף עכשיו!